نامه ای از بابا لنگ دراز به جودی


جودی! کاملا با تو موافق هستم که عده‌ای از مردم هرگز زندگی نمی‌کنند و زندگی را یک مسابقه دو می‌دانند و می‌خواهند هرچه زودتر به هدفی که درافق دوردست است، دست یابند و متوجه نمی‌شوند که آن قدرخسته شده‌اند که شاید نتوانند به مقصد برسند و اگرهم برسند ناگهان خود را در پایان خط می‌بینند. 

درحالی که نه به مسیر توجه داشته‌اند و نه لذتی از آن برده‌اند.

دیر یا زود آدم پیر و خسته می‌شود، درحالی که از اطراف خود و دوستداران خود غافل بوده است.

آن وقت دیگر رسیدن به آرزوها و اهداف هم برایش بی‌تفاوت می‌شود و فقط او می‌ماند و یک خستگی بی‌لذت و فرصت و زمان و انسان‌هایی که ازدست رفته و به دست نخواهد آمد. 

جودی عزیزم! 

ما به اندازه خاطرات خوشی که از دیگران داریم، آنها را دوست داریم و به آنها وابسته می‌شویم و هرچه خاطرات خوشمان از شخصی بیشتر باشد، علاقه و وابستگی ما بیشتر می‌شود. 

پس هرکسی را بیشتر دوست داریم و می‌خواهیم که بیشتر دوستمان بدارد، باید برایش خاطرات خوش زیادی بسازیم تا بتوانیم در دلش ثبت شویم.

دوستدارتو: بابالنگ دراز


👈ساختن چند خاطره خوب برای دیگران راحت‌تر از حذف کردن یک خاطره بد و منفی است. 

رازک ..) ۲
نیلو :)
خیلی قشنگ بود کیف کردم ! 
حیف هنوز نه داستان هاشو خوندم نه فیلم شو دیدم 😕😕😕😕😕

حیف چون داستانش خیلی قشنگه. اما به پای کارتون نمیرسه😋

نیلو :)
عجب روز یه امروز !
یکی از دوستان بیان گفت کتاب انه شرلی  بخونم  این جا  اومدم میگه بابا لنگ دراز؟ واقعا من تو اون ۱۹ سال زندگیم چه کتابهایی خوندم؟😭😭😭😭😭😕😕
دارم کم کم از خودم متاسف میشم 

😂😂

ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است.
من خودمم کتاب جودی رو دو سال پیش خوندم

افغانی ..
ددی لگ لانگ . جیمز وبستر

چون یه کارتن دخترانه بود تنها شخصیتی که میشد باهاش همزاد پنداری کنم اقای جرویس پندلتون بود 😅😆 پولدار . خوشتیپ. باجذبه . رمزالود . مهربون و خییر...

کلا برای خودش شاهزاده ی رویاها بود😊

همنام مادر سادات ✨✨
به نام او

سلام عزیز‌دلم
چطوری؟
دلم برات تنگ شده بودا

چه متن قشنگی😍😍
بابا لنگ دراز یکی از قشنگ ترین کارتون هاییِ که دیدم😍

سلام گل گلی😋💓🥰😚

خوبم. 
تو چطوریایی؟ حال و احوال؟ 😚😍
منم همینطور. دیروز به یادت بودم. اما از اونجا که حافظه ام یه سور به ماهی قرمز زده تا اومدم بیام وبت کامنت بزارم یادم رفت😂😅

آره خیلی. منم خیلی دوستش داشتم😊❤️

دیگه چه خبرا؟
شاخ غولو شکستی تو کنکور؟
از دوستمون چه خبر؟ ندیدمش خانواده برتر بعد از کنکور😜🤔😆

همنام مادر سادات ✨✨
قربونت رازکِ پر‌ رمز‌ و راز😍
منم خوبم خداروشکر
این روزا انقدر بیکارم که نمیدونم چیکار کنم😂از اینستاگرام میرم تلگرام از تلگرام میام واتس اپ این وسطا یه سری هم به بیان میزنم😂🤦🏻‍♀️
الان میفهمم درس خوندن چه نعمتی بود😑حداقل بیکار نبودم دیگههههه


دل به دل لوله کشیه دیگه😍منم چند روز تو فکرت بودم

آخ از کنکور‌نگم برات آبجی بزرگه🤦🏻‍♀️ دیگه توکلم و امیدم به خداست فقط💙 نه میتونم بگم آسون بود و نه میتونم بگم سخت بود... عمومیا رو بهتر از تخصصیا جواب دادم،شیمی خوب بود تقریبا‌ و زیست هم که چندتا سوالش ابهام داشت،اساتید کنکوری خودشونم موندن توش
ولی برام دعا کن😍💙

والا ازش خبری ندارم دیگه،راه ارتباطی😂🤣🤣😂😂 فقط خانواده برتر بود😂 یه بنده خدایی یه کامنتی گذاشته بود،شک کردم خودش باشه یا ن... حالا تو خصوصی برات میفرستمش!!

من خیلی نیومدم تو خانواده برتر فقط فهمیدم اقای نجفی جراحی داشته اومدم حالشو پرسیدم
و اینکه اومدم یه خبری از نازنین گرفتم

به قول یه سوال کننده رازک یه گیاه تلخه😆 البته غیر مستقیم میخاست بگه من گوشت تلخم🤕😂

ای بابا. بیکاری؟ چه زمان خوبیه واسه رفتن دنبال علایق. من بودم یه عالمه چیزای جالب بود که برم یاد بگیرم.. از همین نت 😋
هیچ خبری هم نیست تو اینیستا و تلگرام و واتساپ. مگه نه؟ چون خودم درک میکنم🥴

انشاءالله قبول میشی نگران نباش. تا اعلام رتبه به هیچ چیز تو حول و حوش کنکور فکر نکن😊 خب اگه آنقدر سخت بود که اساتید هم اختلاف نظر دارن یعنی واسه همه سخت بوده. اینجوری واسه کسی که کمتر منفی زده بهتره😊

اگه خودش بود به نظرت نباید خیلی فاصله میزاشت بین خطوطش به علاوه یه عالمه علامت تعجب؟ 😂😂😂 البته یه احتمال هست که رُس بنده خدا کشیده شد تو کنکور و حال نداشت فاصله بده😆😆

آره دیدم آقای نجفی عمل کرد. 
تو آخرین نظرات کامنت تو و نازنین تو دخترانه رو دیدم😜😅

مختار
رازک سلام
آخه من به تو چی بگم برای اون کامنتی که توی وب افغانی گذاشتی؟!!
لطفا وارد بحثای آقایون نشو 
با همین حرفای دخترونه خودت سرگرم باش روحیه ات خراب نشه
اصلن یه کاری کن
همون جاده ای رو که توی پروفایل وبت هس بگیر و برووووووو تا ببینی اخرش کجاس
فقط کفشاتو که دستت گرفتی بپوش پاهات زخم و زیلی نشه😅
باریک الله برو همینطور....😜 به یه جایی میرسی بالخره....😅😜

علیک سلام
حالا شد افغانی؟؟ تا حالا که آقای من بودش😜😆😆

مرسی از پیشنهاد. ولی خودم تشخیص میدم وارد چه بحثی بشم و نشم😎😆

همنام مادر سادات ✨✨
ععععع😂😂عجب آدمی بوده ها😐😂😂بعضیا طاقت شنیدن حرف حق رو ندارن😐

والا رازک جون باورت میشه این ۲ سال از بس سرم تو درس‌و کتاب بود اصلا نمیدونم به چه چیزی علاقه دارم؟
خودم دارم دنبال علایقم میگردم اتفاقا ولی هنوز‌ پیداش نکردم

ان شاءالله عزیزم😍واسم دعا کن 
آره اینم هست... دیگه توکل به خدا... امسال رو هر چی اوردم میرم،دیگه طاقت دوباره پشت کنکور موندن رو ندارمممم

آره اینم هستتت😂😂😂اما به قول‌ تو منم گفتم دیگه شاید حال‌و حوصله نداره یا خورده تو ذوقش😂😂
دیگه رومم نشد به اقای نجفی بگم که چک کنه Ip هاشون رو که ببینه خودشه یا ن😂

😂😂عععع،دیگه حوصله م نمیشه پست ها رو بخونم و نظر بذارم واسشون.....

یکم براش سوتفاهم ایجاد شده بود. ولی خوشحال شدم اطلاعاتش راجع به اسمم رو گفت من نمیدونستم طعم این گیاه تلخه😂


آخی عزیزم آره باورم میشه... منم هنوز دقیق نمیدونم چی دوس دارم😂 واسه همین دوس دارم همه کاری رو امتحان کنم. 

کار خوبی میکنی گلم. اصلا پشت کنکور بودن توصیه نمیشه. چون هم افسردگی میاره هم از درس خوندن فاصله میگیری. یعنی اون نظم فکری که تو دبیرستان داشتی رو از دست میدی و شاید نشه تو دانشگاه هم جبرانش کنی... از رو تجربه میگم🥴😋 سعی کن علاقه رو درنظر بگیری واسه رشته... برات دعا میکنم گلم💓🥰
به نظرم یه مدت دیگه برمیگرده... منتظر اون روزم😆😆

بعضی پستا خسته کننده و تکراری ان

مختار
😂😂 سلام
افعانی با افعانستانی فرق داره رازک!
یه خرده دستورزبان فارسی بخووون...😂

حالا واقعا چرا یهویی پابرهنه(عکس بالای وبت هم شاهده😂😂) پریدی وسط بجث من و اقای من؟؟!!

واقعا چرا؟؟؟!!!!!!

کاش حرف منطقی ام میزدی آخه!!!😂

اومدی قاضی شدی و محکوم میکنی و و نصیحت میکنی که عادلانه حرف بزنیم و....خب برادر من همه مث تو فک میکنن دارن عالانه حرف میزنن! از کجا معلوم نظر تو  درست و عادلانه س؟؟!!! اگه نظر تو درسته پس نظر من و نظر هر کس دیگه هم درسته. 
تو بهتره بچای اینکه یهویی بپری روی کرسی قضاوت و حکم بین دو نفر که دارن بحث میکنن صادر کنی، اگه واقعا از خودت فکر و منطق داری، راجب به موضوع گفتگو نظر خودتو بنویس!!!
نمیخواد قاضی بشی!
اینجا قاضی لازم نیس!
نظر لازمه با دلیل و استدلال رازک!😂😂
کاوه هم دیدی که آخرش متوجه شد نباس سخن و حرف کسی رو با "کوبیدن گوینده حرف" نقد و بررسی کنه ولی خب چون آدم یه دنده ایه نتونست غرورش رو زیرپا بذاره فقط گفت:
«...با این تصور درباره او (شریعتی) نوشتم چون احساس کردم مثل سالهای جوانی خودم که فکر میکردم یگانه راه ......خاطر همین فکر کردم اگه این تجربه را انتقال بدم  شاید شما را از کج راهی که خودم سالها رفته بودم آگاه کنم....»

ینی کاوه باز بجای اینکه توضیح بده جرا خود اون حرف شریعتی رو نقدوبررسی نکرده، رفت سوی شخصیت شریعتی و تجربه و احساس خودش ازشریعتی و خلاصه آخرش هم نصیحت کردن و ازین چیا.
خب منم میتونم کاوه رو  صد تا نصیحت کنم ولی چه ربطی داره به درستی و غلطی اون جمله شریعتی؟؟؟!!
بگذریم....
بهرحال معلومه تو هم مث کاوه ای یا از روحش در تو دمیده شده و عین او فکر میکنی!  ینی بجای استدلال روی حرف مخاطبت فورییا قضاوتش میکنی یا نصیحتش میکنی یا هم اگه صلاح دیدی چن تا بدوبیراه بش میگی که تو بیسوادی و جاهلی و تعصب داری وووو
برای تو  هم این جمله امام علی میتونه خوب باشه باشد که بیندیشیم:
  " انظر الی ما قال، لاتنظر الی من قال: به سخن بنگرید نه به گوینده سخن"

سالم باشی و خندون ....😂😂😂

واقعا آدم عجیبی هستی مختار!! عجیب غریب حقیقتا!!🥴

الان افغانستان از کجا اومد!؟! سعی میکنی مغلطه کنیا ولی اشتباه میزنی داداچ! 😥

اگه بنا به پابرهنه پریدن باشه جناب عالی استادشی😂 یه موردش رو بگم من کامنت گذاشتم و نظرمو گفتم تو یکی از پستای اخیر، میترا خانوم توضیحی در مورد جمله من نوشت، تو اومدی نوشتی ذهن رازک رو نخون!! خب واقعا ربطش رو بهت نفهمیدم که اومدی به میترا اینو گفتی!! 🤔😂😂
تا حالا ندیدم نظرت رو راجع به پست بگی، همیشه میای با اینو و اون لج بر میداری، نمونه اش بانو میترا و اخیرا کاوه آهنگر!!!

اصولا دنبال یار جمع کردنی😂😎😆واسه همین به آقای افغانی میگی آقای من و مجیزش رو میگی... اگه کسی کامنت موافق برات بزاره کلی ازش تشکر میکنی و در صورت مخالفت سعی بر تحقیر و تمسخر طرف داری. نمونه اش اینجا!!

اگه زیاد نظر نمینویسم چون اصولا در برابر حرف منطقی حرفی نمیمونه واسه گفتن. و من موافقتم رو با مثبت دادن به پست نشون میدم😊

جنابعالی گاردت در مقابل کاوه بچه گانه است🙄 وگرنه مگه شما وکیل وصی مرحوم شریعتی هستی که روشنگری درموردش رو برنمی‌تابی؟؟!! اگه من قاضی ام شما هم الحق والانصاف وکیلی هستی برا خودت! 

نچ نچ نچ بازم رویه ی سابق رو دارید پیش میگیرین!! من فورا قضاوت کردم؟ من نصیحت کردم؟ من کجا بد و بیراه گفتم؟!!! #تهمت_نزنیم. 

من سعی کردم به این سخن امام عمل کنم که براتون پیغام گذاشتم خوشحال میشم بمونین و خداحافظی نکنین. وگرنه مشخصه که حتی نقطه ی مشترک فکری ندارم باهاتون.... 


در آخر لطف کنین عصبانیت خود از کاوه و آقای افغانی رو بر سر دخترمظلومی به نام رازک خالی نکنین!! با تچکر😎

موفق باشین🌺
خوشحال میشم ادامه ندین. چون بدون جواب پاک میکنم 😊

همنام مادر سادات ✨✨
حالا من که اصلا نمیدونستم گیاهی به اسم رازک دارم😐 فقط رازیانه رو میدونستم که جفتشون توش راز داره😐😂


😂😂😂😹😹😹
من سر حرف که باشه دلم میخواد برم کلاس موسیقی،بدنسازی،طراحی چهره،دکوپاژ و...
اما موقع عمل که میشه خسته م😂😹😐


ممنونم که تجربه ت رو در اختیارم قرار دادی😍
واقعا همینجوره... ینی اگه کنکور مثلا ۲۰‌روز دیرتر بودا من افسرده میشدم دیگه

😂اگه اومد و دیدیش یه ندایی به منم بده😂

ارهههه‌ دقیقا همینجورهههه

چون قدم تو راهشون نزاشتی خسته ای. اگه شروع کنی کم کم، میبینی که سخت نیست


خواهش میکنم. آره بابا دادی راحت شدی😋

اوگیییی😆

همنام مادر سادات ✨✨
تصمیم گرفتم صبح ها برم باشگاه ان شاءالله😍💪🏼

آرههههه

😂😂😂😂😂

آورین کار بسیار خوبی میکنی.

پیش به سوی فایتینگ👍👍👍

همنام مادر سادات ✨✨
😍😘😍
نیک برکارد
سلام.."خاطرات جدید ساختن" یکی از مهمترین و زیباترین چیزهائیه که یاد گرفتم. ممنون از پست قشنگتون....

خواهش میکنم.😊🌺

ممنون از حضورتون🙏

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
ساده که باشی

آدم ها خیلی زود دوستت می شوند

و تو خیلی دیـــــر می فهمی

دشمنت بودند
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان