رمضان فقط نخورید و نیاشامید...

 در مراسم عروسی، پیرمردی در گوشه سالن تنها نشسته بود که داماد جلو آمد و‌ گفت: سلام استاد آیا منو می‌شناسید؟

استادبازنشسته جواب داد: خیر عزیزم فقط می‌دانم مهمان دعوتی از طرف داماد هستم.داماد ضمن معرفی خود گفت: چطور؟ مگرمیشودمرا فراموش کرده باشید؟!یادتان هست سال‌ها قبل ساعت گران قیمت یکی از بچه‌ها گم شد و شما فرمودید که باید جیب همه دانش‌آموزان را بگردید و گفتید همه باید رو به دیوار بایستیم و من که ساعت را دزدیده بودم... 

از ترس و خجالت خیلی ناراحت بودم که آبرویم را می‌برید، ولی شما ساعت را از جیبم بیرون آوردید ولی تفتیش جیب بقیه‌ی دانش‌آموزان را تا آخر انجام دادید و تا پایان آن سال و سال‌های بعد در اون مدرسه هیچ کس موضوع دزدی ساعت را به من نسبت نداد و خبردار نشد و بی آبرونشدم!

 

استاد گفت: باز هم شما را نشناختم! ولی واقعه را دقیق یادم هست چون من موقع تفتیش جیب دانش‌آموزان چشم‌هایم را بسته بودم که مبادا در ادامه تحصیل نگاهم به کسی عوض شود...
آری...
رمضان فقط ماه نخوردن و نیاشامیدن نیست، ماه کنترل ذهن و افکار است،تمرین برای اینکه جماعتی از دست و زبان ما در امان باشند،تهمت نزنیم، آبروی کسی را نبریم، غیبت نکنیم، اجاق دلهاراشادکنیم،باری از دوش همنوع برداریم، به عمق وجودمان دقت کنیم و و انسانیت را مرور کنیم.


چه بساروزه داری که بهره اش از رمضان فقط گرسنگی و تشنگی است و چه بسا بی روزه ای که سهمش از رمضان تذکیه نفس و تعالی روح انسانی است. 

 

                        🌺🌺🌺 ماه رمضان بر شما مبارک باد🌺🌺🌺

 

 

رازک ..) ۱
مشکات ..

سلام

واوووو چه دل بزرگی داشته😶😶😶👍

ممنون منم تبریک میگم 🌷🌷التماس دعا

سلام گلی💓


خواهش میکنم. و تشکر، محتاجیم به دعا🌹🌹

پسر بوشهری

سلام

در مورد کرونا که گفتم ویروس دست سازه، با توجه به نظر پروفسور کرمی بود.

اینم لینکش :

ویروس دست ساز کرونا

سلام از ماست

دست شما درد نکنه 👌👌

افغانی ..

حکایت استاد و شاگرد جالب بود ☺ 👍

🙏🙏🌹

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
ساده که باشی

آدم ها خیلی زود دوستت می شوند

و تو خیلی دیـــــر می فهمی

دشمنت بودند
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان