غمش در نهانخانه دل نشیند...

غمش در نهانخانه ی دل نشیند*به نازی که لیلی به محمل نشیند

به دنبال محمل چنان زار گریم *که از گریه ام ناقه در گل نشیند

خلد گر به پا خاری، آسان برآرم *چه سازم به خاری که در دل نشیند؟

پی ناقه اش رفتم آهسته، ترسم *غباری به دامان محمل نشیند

مرنجان دلم را که این مرغ وحشی * ز بامی که برخاست، مشکل نشیند

عجب نیست خندد اگر گل به سروی *که در این چمن پای در گل نشیند

◀️ همیشه فکر می کنم  طبیب اصفهانی که ندیم و طبیب نادرشاه افشار بود، وقتی این شعر را سرود چه غمی توی دلش بوده. چه دلتنگی عمیقی.


مثل وقتی که یک دل سیر گریه کرده ای و انگار سبک شده ای. اینکه وقتی «غمش» نرم و موذی و ظریف روی «دل» می نشیند را با لحظه ای که لیلی با ناز و دلربایی سوار محمل شتر می شود مقایسه کنی شاهکار است. مثل لبخند ژکوند. مثل مجسمه داوودِ میکل آنژ ...


بنازم به بزم محبت که آن جا *گدایی به شاهی مقابل نشیند

طبیب، از طلب در دو گیتی میاسا*کسی چون میان دو منزل، نشیند؟

رازک ..) ۲
افغانی ..
بازخونی این شعر زیبا واقعا حس خوبی داد
مچچککرر 🌹

سلام

خواهش میکنم🙏 خودمم خیلی دوسش دارم 😊

.. 𝓜𝓮𝓱𝓭𝓲 ..
خیلی خوبست

😊😊


وبلاگ باحالی داری. کنکوری هستی؟

. ℳƐĦƊℑ .
خیلی ممنون
بله(:

کلا اسم و عکستم آشناست!!! از کاربران خانواده برترم هستی؟


برای کنکورت موفق باشی😊

. ℳƐĦƊℑ .
:دی
آره همونم که چالش سفره هفت سین اول شد(((:
مرسی(:

اه اه همون متقلبه؟!!😝😒😒

میدونی حق من بود اولی؟😎😁😁

ببینم جیب باباسیدم رو خالی کردی و جایزه اتو گرفتی؟

من فکر میکردم آقا مهدی آقا مهدی که میگن یه جوون ۳۵ _۶ ساله اس😂😂😂

. ℳƐĦƊℑ .
متقلب؟😐😜😜
سفره شمام خیلی خوب بودا

(((:

آره دیگه. 

گمونم قالب وبلاگت فرق میکرد ولی یادمه پست گذاشته بودی که بهت رای بدن😂😂😂

مرسی. میدونم سفره ام خیلی نایس بود. پس چرا بهم رای ندادی؟😳😜

. ℳƐĦƊℑ .
نه قالبم همین بود 
به همون دلیل که شما به کسی رای ندادی 😜

من رای دادم😂😂😂

البته به باباسیدم گفتم تاییدش نکنه😆

فقط بین خودم و خودشو آقای نجفی...!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
ساده که باشی

آدم ها خیلی زود دوستت می شوند

و تو خیلی دیـــــر می فهمی

دشمنت بودند
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان